سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برای اخذ ویزای شینگن از کدام کشور ها اقدام کنیم؟

اخذ ویزای شینگن از برخی کشور های اروپایی راحت تر انجام می شود. در ادامه در رابطه با  هر کدام از این کشور ها اطلاعاتی را بیان خواهیم نمود.

شینگن (Schengen) به مجموعه‌ کشورهای اروپایی گفته می‌شود که تحت پیمانی به همین نام، قوانین یک‌پارچه‌ای را در راستای فعالیت‌ها و مقررات مرزی و مسافرتی خود وضع کرده‌اند. به سبب همین پیمان، تمامی مردم کشورهای خارج از این اتحادیه، جهت سفر و اقامت در این مناطق، موظف به اخذ مجوز ورود و ویزای جامع و واحد موسوم به “ویزای شینگن” هستند. مسافران خارج از منطقه شینگ می‌توانند با در اختیار داشتن ویزای شینگن، تحت زمان و شرایط مشخصی، به هریک از کشورهای عضو این پیمان سفر کنند و در آن اقامت داشته باشند. ویزای شینگن براساس هدف سفر متقاضی و مدت زمان اقامت دارای انواع مختلفی است و برای هریک از انواع آن نیز مدارک مشخصی لازم است. براساس جدیدترین آمار منشتر شده از وب سایت رسمی ویزای شینگن در حال حاضر 26 کشور عضور شینگن هستند، از این میان 3 کشور سوئیس، نروژ و ایسلند علی رقم آن‌که عضو اتحادیه اروپا نیستند، عضو شینگن به‌شمار می‌آیند. هرساله به حجم درخواست‌های این نوع ویزای معتبر از کشورهای کوچک همچون مالت تا کشورهای بزرگ‌تر همچون آلمان و فرانسه افزوده می‌شود. اما سوالی که مطرح می‌شود این است که راحت ترین کشورها برای دریافت ویزای شینگن کدامند؟

  • لیتوانی

راحت ترین کشورها برای دریافت ویزای شینگنراحت ترین کشورها برای دریافت ویزای شینگن

در سال 2018 در حدود 413,966 نفر درخواست ویزای شینگن کشور لیتوانی را داشته‌اند که تقریباً با درخواست 4000 نفر از آن‌ها موافقت نشده است. لیتوانی با کشورهای لهستان، لتونی و بالاروس هم‌مرز است و جذابیت‌های زیادی سرا در دل خود جای داده است. مهم‌ترین شرکای اقتصادی لیتوانی در زمینه صادرات و واردات طی سال‌های گذشته را کشورهای روسیه، لتونی، آلمان، لهستان، استونی، بلاروس و هلند تشکیل می‌دهند. لیتوانی همچنین به دلیل برخورداری از اسکله مجهز بندری کلایپدا (با ظرفیت اسمی 40 الی 45 میلیون تن در سال) و موقعیت جغرافیایی خاص این کشور در کنار دریای بالتیک، نقش ترانزیتی مهمی بین اروپای شرقی و غربی ایفاء می‌کند.

  • ایتالیا

راحت ترین کشورها برای دریافت ویزای شینگنراحت ترین کشورها برای دریافت ویزای شینگن

ایتالیا یکی از کشورهای توسعه یافته و پرجمعیت اروپاست که هر ساله پذیرای گردشگران و مهاجران زیادی از سرتاسر دنیا است؛ افرادی که به قصد تماشای شهرهای زیبای ایتالیا، تاریخ غنی این کشور، تحصیل در دانشگاه های معتبر ایتالیا، پیدا کردن شغلی مناسب با تخصص خود و… راهی این کشور اروپایی می شوند. ایتالیا در معاهده شینگن عضویت دارد؛ مردم کشورهای خارج از معاهده برای ورود به ایتالیا حتماً باید ویزای شینگن ایتالیا را دریافت کرده باشند. از آنجایی که ایران هم خارج از معاهده شینگن است؛ ایرانی ها برای سفر به ایتالیا ملزم به اخذ ویزای ایتالیا و وقت سفارت ایتالیا هستند، ایتالیا در دسته کشورهای ساده برای اخذ ویزای شینگن برای شهروندان ایرانی قرار دارد.

  • استونی

راحت ترین کشورها برای دریافت ویزای شینگنراحت ترین کشورها برای دریافت ویزای شینگن

میزان ریجک ویزای شینگن در کشور استونی 1?7 در صد است که نسبت به سال‌های گذشته با کاهش روبه روبه‌رو شده است. این کشور در منطقه بالتیک در شمال قاره اروپا قرار گرفته است. استونی از سوی نهادهای مالی جهان به عنوان کشوری با اقتصاد پیشرفته رده‌بندی شده‌است و سازمان ملل نیز استونی را در رده کشورهای دارای شاخص توسعه انسانی بسیار بالا قرار می‌دهد.

  • هلند

راحت ترین کشورها برای دریافت ویزای شینگنراحت ترین کشورها برای دریافت ویزای شینگن

ویزای هلند یکی از محبوب ترین ویزاهای منطقه شنگن و قاره اروپا است و هر ساله افراد زیادی از کشورمان در پی اخذ ویزای هلند هستند. طبق آمار سال 2018 این کشور از بین 620000 درخواست ویزای شنگن،حدود550000 ویزا  صادر کرده است که در نوع خود یک رکورد محسوب می شود. کشور هلند از لحاظ اقتصادی علاوه بر اینکه در تجارت و پرورش گل رتبه ی اول را در دنیا دارد. قطب تولید کننده ی لبنیات هم محسوب میشود. این کشور علی رغم وسعت کمش در زمینه ی تجارت و بانکداری جهانی سهم بزرگ و تعیین کننده ای را دارد.واحد پول کشور مذکور یورو میباشد.نیروی انسانی مشغول به کار در این کشور 49/7 میلیوننفرو نرخ بیکاری آن 5/5 درصد می باشد.

  • لتونی

راحت ترین کشورها برای دریافت ویزای شینگنراحت ترین کشورها برای دریافت ویزای شینگن

لتونی نیز در بین دیگر کشورهای ساده برای اخذ ویزای شینگن قرار دارد و در بین سال های 2014 و 2018 کم‌ترین میزان ریجکت را داشته است. اقتصاد لتونی برپایه‌ی فراورده‌های صادراتی شامل چوب و محصولات چوبی ، ماشین‌آلات و تجهیزات ، فلزات ، منسوجات و مواد غذایی است و دانشگاه‌‌های آن جمله دانشگاه های برتر اتحادیه اروپا محسوب می شوند. از این جهت این کشور برای تحصیل کشور بسیار ایده‌الی به‌شمار می‌آید.

  • فرانسه

راحت ترین کشورها برای دریافت ویزای شینگنراحت ترین کشورها برای دریافت ویزای شینگن

ویزای شینگن فرانسه از مهم‌ترین ویزاهای شینگن میان تمامی هنردوستان و گردشگران به شمار می‌رود و در بین شهروندان ایرانی در جایگاه ویژه ای قرار دارد.  این کشور در غرب اروپا واقع شده و به فرهنگ غنی و میراث فرهنگی اش در دنیا شناخته شده است. فرانسه با کشورهای اسپانیا، ایتالیا، آندورا، بلژیک و سوئیس همسایه است و دریای مدیترانه و خلیج بیسکای از جنوب و کانال مانش از شمال این کشور را احاطه کرده اند. معماری این کشور از سبک های معماری گوتیگ، ایتالیایی و رومی الهام گرفته است. بناهای تاریخی و زیبای فرانسه در دنیا شناخته شده هستند. اقتصاد فرانسه ششمین اقتصاد دنیا از و سومین اقتصاد اروپا محسوب می‌شود و نرخ بیکاری پایینی را دارد. تمامی این عوامل محبوبیت فرانسه در بین شهروندان ایرانی را با افزایش چشمگیری مواجه کرده است و هرساله به تعداد متقاضیان ویزای فرانسه و وقت سفارت فرانسه افزوده می شود.

  • لوکزامبورگ

راحت ترین کشورها برای دریافت ویزای شینگنراحت ترین کشورها برای دریافت ویزای شینگن

میزان ریجکت ویزای شینگن لوکزامبورگ در حدود 2?1 درصد است که این میزان هرساله کاهش داشته است. این کشور در شمال فرانسه است که با آلمان، فرانسه و بلژیک همسایگی دارد. لوکزامبورگ یکی از  سه کشوری هست که بیشترین درآمد سرانه را در دنیا دارد و اغلب به‌عنوان امن‌ترین کشور دنیا اسم برده می‌شود. این کشور جزو کشورهایی با چند فرهنگ است. اغلب مردم به چهار زبان فرانسوی، آلمانی، انگلیسی و لوکزامبورگی صحبت می‌کنند. درآمد اصلی این کشور از فعالیت‌های بنگاه‌های اقتصادی و بانکداری است و یکی از بزرگترین مراکز بانکداری اروپاست.

 منبع