سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در سفر به جنوب چی بخوریم؟

غذاهای محلی یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر است، خصوصا اگر سفر شما به یکی از شهرهای جنوب کشور باشد. شهرهای جنوبی از نظر غذایی بسیار متنوع  است که شاید نام بسیاری از آنها را نشنیده باشید. برای آشنایی مختصر با این غذاها با پارس توریسم همراه شوید.

معروف‌ترین غذای جنوبی‌ها قلیه ماهی است. قلیه ماهی از شیر، سنگسر، هامور یا شوریده درست می‌شود. قلعه ماهی خورشت سنتی مردم خوزستان است که همراه با برنج میل می‌کنند. در سفر به خوزستان میل کردن حداقل یک وعده قلیه ماهی را فراموش نکنید.

هواری  یک غذای برنجی است که غذای محلی هرمزگانی‌ها محسوب می‌شود. دستور پخت این غذا به‌این صورت است که ابتدا پیاز، شوید، شنبلیله، گشنیز، سیر و ماهی را به خوبی سرخ کرده و سپس این مواد را به برنج اضافه کنید. بدون شک این شرکیب ترکیب معجزه آسایی خواهد بود.

یکی از غذاهای محبوب مردم قشم نان چم چمو  می‌باشد. این نان را بیشتر سر میز صبحانه قشمی‌ها می‌بینید. مواد تشکیل‌دهنده چم چمو روغن، آرد، تخم مرغ و شکر است . به این نان، نان تخم مرغی نیز می‌گوید.

 دوپیازه میگو  نیز یکی از غذاهای جنوب کشور است که نیاز به معرفی ندارد. قشمی‌ها میگو را به روش خاصی تهیه می‌کنند که بسیار لذیذ می‌شود. آنها میگو را همراه با پیاز، ادویه و رب سرخ می‌کنند. بیشتر مزه این غذا به خاطر وجود ادویه‌های خوش طعم و خوش بو می‌باشد.

دال عدسی  یک غذای بوشهری است که بسیار برای بینایی و تقویت حافظه مفید است. دال عدسی بوشهری را نیز مانند خورشت با برنج می‌خورندو این غذا با ترشب بسیار عالی می‌شود.

از دیگر غذاهای جنوب ایران باید به انکاس با ماهی مرکب، دمی لخلاخ، پودینی کوسه،خوراگ خرچنگ با سینگو، مهیاوه و ماهی برشته اشاره کرد.