سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محلات؛ بهشت افسانهای در ایران

پارس توریسم؛ به یمن وجود 4 فصل در ایران؛ این کشور یکی از زیباترین طبیعت‌ها را دارد. شما در همه ایام سال می‌توانید بهترین و بکرترین طبیعت‌ها را در ایران ببینید و از حضور در این طبیعت‌ها لذت ببرید.

از آنجا که فصل  بهار نزدیک است شاید بسیاری از مردم در این اندیشه باشند که تعطیلات عید را چگونه بگذرانند و برای رفع خستگی ناشی از کار و تلاش در طول یک‌سال کدام به کدام نقطه از ایران سفر کنند که هم هزینه‌های آنچنانی بر آنها تحمیل نشود و هم بتوانند اوقات خوبی را بگذرانند.

شهر محلات یکی از این مناطق زیبا و بکر است که می ‌تواند گزینه‌ای مناسب برای سفرهای نوروزی باشد. زیرا این شهر در بهار بسیار رنگارنگ و رویایی می‌باشد.

محلات یکی از شهرهای استان مرکزی است که با شهرهایی مانند خمین و گلپایگان همسایه می‌باشد.  از آن‌رو اسم محلات را برای این منطقه انتخاب کرده‌اند که در این شهر اقوام مختلف با فرهنگ‌های مختلف زندگی می‌کرده‌اند.

 مزارع گل

بیشتر مردم این شهر را از آبگرم معروفش می‌شناسند اما جدا از این جاذبه توریستی که خواص درمانی زیادی نیز دارد؛ وجود مزارع بزرگ گل است که طبیعتی زیبا به محلات داده است. وجود این مزارع و همچنین هوای فوق‌العاده خوب محلات است که این شهر را به بهشت افسانه‌ای و شهر گل‌ها شهره کرده است. بیشترین سطح زیرکشت گل در ایران متعلق به شهر محلات است.  این شهر  رتبه اول تنوع گل را در کشور دارد و انواع و اقسام گل‌های زینتی در محلات کشت می‌شود.

  

چشمه‌های آب گرم محلات

در 15 کیلومتری شمال شرق محلات، مجموعه‌ای از چشمه‌های آب گرم قرار گرفته است که یکی از جاذبه‌های توریستی این شهر از سال‌های دور بوده است. 6 چشمه با نام‌های شفا، دنبه، روماتیسم، حکیم، سودا (بختیاری) و سلیمانیه‌ این مجموعه را تشکیل می‌دهند. خواص درمانی این چشمه‌ها در سرتاسر ایران معروف است به‌طوری که سالانه مردم زیادی از تمام نقاط ایران به قصد استفاده از این خواص درمانی به محلات سفر می‎کنند.

دیگر جاذبه‌های توریستی محلات

جدا از مزارع گل محلات و آبگرم؛ جاذبه‌های توریستی زیادی دارد. جالب است بدانید این شهر دارای یکی از بزرگ‌ترین پیست‌های اسب سواری استان مرکزی است.

منطقه حفاظت شده هفتاد قله در شمال محلات قرار گرفته است. این منطقه یکی از متنوع‌ترین زیستگاه‌های جانوری و پوشش‌های گیاهی در ایران می‌باشد.

از پارک سر چشمه، آتشکده آتشکوه، شهر باستانی خورهه، سد

باستانی واقع در رود خانه قمرود، غارهای تاریخی و سرچشمه محلات می‌توان به‌عنوان دیگر جاذبه‌های توریستی مهم شهر محلات یاد کرد.

 راه‌های دسترسی و اقامت

از طریق دو جاده می‌توان به شهر محلات دسترسی پیدا کرد. یکی جاده دلیجان-محلات و دیگری جاده اصلی قم – اصفهان(مسیردودهک- خورهه). محلات به شهرهای مرکزی اصفهان مانند قم، اصفهان، اراک، خمین و گلپایگان نزدیک است.

شهر محلات دارای چند هتل، مهمانسرا و اقامتگاه است که پذیرای گردشگران عزیز می‌باشند. هتل 3 ستاره اقصی، مهمانسرای آبگرم محلات که در روستای دودهک قرار گرفته است و همچنین سوییت‌های ارزان جهت اجاره چند نمونه از این اقامتگاه‌ها هستند.