سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رکوردشکنی دونده ایتالیایی در گرمای کویر لوت

کویر لوت

گرم ترین نقطه جهان باز هم شاهد یک رکورد دیگر در کتاب گینس شد، منتهی اینبار نه برای خودش بلکه برای دونده ای از کیلومترها آن طرف تر. یک دونده ایتالیایی توانست در گرم‌ترین نقطه دنیا که منطقه گندم بریان کویر لوت است 75 کیلومتر بدود و نام خود را در فهرست رکوردهای گینس ثبت کند. پائولو ونتورینی از ماجراجویان و طبیعتگردان ایتالیایی روز 28 تیر ماه یک رکورد جهانی را به ثبت رساند. او توانست در گرم‌ترین نقطه دنیا که منطقه گندم بریان در کویر لوت واقع در ایران است به مدت 11 ساعت و 57 دقیقه 75 کیومتر بدود آن هم در حالی که دمای هوا 52 درجه سانتی گراد و دمای خاک 80 درجه بود.

در این یک روز دو فیلمبردار از گینس به همراه تیم پزشکی و یک نماینده از سفارت ایتالیا به همراه مدیر یک شرکت گردشگری که در کرمان فعالیت می‌کند او را همراهی کردند او برنامه خود را در کاروانسرای شفیع آباد کرمان به اتمام رساند و توانست نظر کارشناسان گینس را جلب کرده و این رکورد را به نام خودش در جهان ثبت کند. البته با ثبت نام او در این رکورد نام کویر لوت در ایران نیز برای اولین بار در این فهرست جای گرفت.

پائولو ونتورینی ساعت هفت و چهار دقیقه صبح روز چهارشنبه از گندم بریان شروع به دویدن کرد و با عبور از مسیر صعود تا ارتفاع یک هزار و 145 متری قله گندم بریان و 1150 متر مسیر برگشت، در ساعت هفت و 14 دقیقه بعد از ظهر رکورد خود را ثبت کرد.

دشت لوت کجاست؟ بخش‌هایی از استان کرمان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان در کنار هم بزرگترین بیابان جهان را تشکیل می‌دهند. کویر لوت با مساحتی بیش از 40 هزار کیلومتر مربع زمانی گرمترین نقطه‌ی دنیا با بیشینه‌دمای 70 درجه‌ی سانتی‌گراد بوده است. در ادامه با کجارو همراه باشید.

دشت لوت به به خاطر گرمایش خیلی ها می شناسند. و حتی خارجی ها هم میشناسند.

حدود یک چهارم کشور ایران را مناطق کویری تشکیل می‌دهد. دشت لوت بیابانی در جنوب شرقی ایران است که طول آن از شمال به جنوب حدود 900 کیلومتر و غرب به شرق حدود 300 کیلومتر است. مرتفع‌ترین هرم‌های ماسه‌ای دنیا در این دشت قرار دارد. در این دشت وسیع که زمانی محل وقوع زمین‌لرزه‌هایی بسیار بزرگ بوده است، آثاری از سکونت انسان از هزاره‌ی چهارم پیش از میلاد مسیح مشاهده شده است. با  توجه به کشفیاتی که تاکنون انجام گرفته است، زمین‌شناسان توانسته‌اند اشیا باستانی متعلق به هزاره‌های سوم و چهارم پیش از میلاد را در این ناحیه پیدا کنند که نشان‌‌دهنده‌ی سکونت بشر در این دشت عظیم است.


معرفی هتل شرایتون رم

هتل شرایتون رم ایتالیا

هتل شرایتون رم یکی از هتل های خوب شهر رم است. در کل هتل های شرایتون در تمام شهرهای گردشگری خوب جهان شعبه دارند و امکانات بسیار خوبشان، آنها را به هتلی خوب تبدیل می کند.

هتل Sheraton Roma Hotel & Conference Center در مرکز تجاری یورو رم واقع شده است. این هتل دارای یک باشگاه سالن، یک سالن ورزشی رایگان Sheraton تناسب اندام و استخر شنا است. همهی اتاقها دارای تلویزیون ماهوارهای و مینیبار هستند.

همهی اتاقها دارای کفپوشهای نرم و نرم، تجربه Sheraton Signature Sleep ™ و یک حمام مرطوب خصوصی با لوازم آرایش Sheraton است. هر کدام شامل 2 بطری آب و دسترسی به ورزشگاه می باشد. برخی از اتاق ها شامل حمام و دسترسی رایگان به Club Lounge می باشد.

رستوران و نوار AQVI متخصص در غذاهای مدیترانه و شراب ایتالیایی است. نوار فصلی استخر کنار آبمیوه های تازه و فشرده و ناهار خوری بر روی تراس ظریف می باشد. صبحانه به صورت روزانه تهیه می شود و شامل گوشت های سرخ، کریسانی ها و میوه های تازه می شود.

مهمانان می توانند جلسه تمرینی گروهی را در طول هفته لذت ببرند، درحالی که برنامه های مربی شخصی را می توان در صورت نیاز تنظیم کرد.

Sheraton رم در مقابل ایستگاه اتوبوس است که با مرکز شهر ارتباط برقرار می کند. شما همچنین می توانید از اتوبوس های باری تنظیم شده توسط هتل از / به رم فوویچینو فرودگاه، و از / به پایتخت Venezia رزرو کنید.

Eur & Garbatella انتخاب خوبی برای مسافران علاقه مند به هنر، آثار تاریخی و شهر قدیمی کاوش است.

امکانات خوبی این هتل دارد که اقامت خوبی را برایتان رقم میزنند. از این قرارند:

 

امکانات اصلی

 

640 اتاق

رستوران و بار / سالن

استخر روباز

صبحانه در دسترس است

مرکز تناسب اندام 24 ساعته

چتر ساحل

پارکینگ پارکینگ

مرکز تجاری 24 ساعته

شاتل فرودگاه

تراس

میز جلو 24 ساعته

تهویه مطبوع

رایگان فای

تختخواب کابین / تخت نوزاد

تخت های اضافی (اضافه)

یخچال

حمام خصوصی

کانال های تلویزیونی حق بیمه

لوازم آرایشی و بهداشتی


زندگی در کیش

کیش کیلیمترها دورتر از تهران، در میان آب های آبی خلیج فارس، محلی آسوده برای زندگی شده است. توریستی بودن این شهر به مدرن شدن و افزایش امکانات اقامتی آن کمک کرده است. این شرایط در کل دست به دست هم داده اند و کیش را به شهری ارام و آسوده برای کسانی که قصد دارند مدتی دور از شلوغی های تهران زندگی کنند تبدیل کرده است. برخی از هنرمندان و اهل قلم هم بعضی اواقات به این شهر پناه میبرند.

در سفر به کیش و  زندگی در کیش بدانید که درصد اکسیژن خالص در کیش از بسیاری از مناطق بیشتر است و آ را جز چهار منطقه دنیا قرار داده است. به همین دلیل افرادی که مشکل تنفسی دارند و جانبازان شیمیایی جنگ، در این جزیره بدون استفاده از ماسک تنفس می کنند، همچنین افراد عادی نیز با وجود گشت و گذار و تفریحات بسیار، کمتر در این هوا خسته می شوند. بسیاری از افرادی که برای بار اول به این جزیره سفر کرده اند، اظهار داشته اند که می خواهند در این جزیره زندگی کنند. چیزهایی که باعث جذب افراد می شود، آرامش، زیبایی و هوای پاک آن است. بسیار از افراد نیز هستند که سکوت این جزیره را تحمل نمی کنند و حاضر به زندگی در سر و صدا آلودگی هستند. بسیار دیگر نیز عاشق آرامش هستند و همین سکوت جزیره است که انها را امیدوار می کند. زندگی در جزیره کیش سخت نمی باشد و باید راه و شیوه آن را بلد بود تا بتوان زندگی خوبی را در آن داشت. از امن ترین شهر های ایران و جهان، جزیره کیش می باشد. امکانات در جزیره کیش بسیار می باشد و به همین خاطر افرادی که برای سفر به این شهر می آیند، خواهان زندگی همیشگی در آن را دارند.

زندگی در کیش

میانگین قیمت کالاها و خدمات عمومی شامل مواد غذایی، رستوران‌ها، میوه، حمل‌ونقل و ... در جزیره کیش بالاتر از میانگین قیمت در سرزمین اصلی (تهران و بقیه شهرها) است. قیمت گوشت تقریبا برابر با تهران است. قیمت لوازم الکترونیکی مثل لپ تاپ، موبایل، دوربین‌های دیجیتال و ... نیز بدون اختلاف با تهران یا بعضاً گران‌تر است. قیمت پوشاک حدود 10 تا 20 درصد ارزان‌تر از شهرهای دیگر است.

سالانه بیش از یک‌ میلیون نفر گردشگر به کیش سفر می‌کنند که از این میزان جمعیت، حدود 150 هزار نفر توریست خارجی یا ایرانیان مهاجر هستند. بازارهای کیش به واسطه فروش کالاهای اصل خارجی جاذبه خاصی برای مسافرانی که بیشتر با هدف گردشگری به جزیره سفر می‌کنند، دارد هم اکنون جزیره کیش در حدود 11 بازار بین‌المللی و مرکز تجاری و بازارچه دارد.

اگر با هوای کیش مشکلی ندارید آن را انتخاب کنید. استراحت گاهی خوب و پر از مکانات رفاهی برای یک زندگی آرام و به دور از ترافیک سرسام آور تهران است.