سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زیبا ترین دریاچه های ایران کدام اند؟

ایران پر است از جاذبه های گردشگری‌ای که در دل طبیعت قرار دارند. یکی از این جاذبه ها دریاچه ها هستند. اگرچه کشورمان در نقطه نقطه‌اش  دریاچه های زیبای زیادی  دارد اما، در این مقاله به معرفی دو نمونه از زیباترین این آنها خواهیم پرداخت.

دریاچه اوان قزوین

زیباترین دریاچه های ایران کدام‌ اند؟

دریاچه اوان یکی از زیباترین دریاچه های ایران است که در منطقه الموت در استان قزوین قرار دارد. این دریاچه در سال 1389 توسط سازمان میراث فرهنگی در لیست میراث طبیعت ایران ثبت شده است.

این دریاچه حدود 70 هزار متر مربع مساحت دارد و در دامنه کوه خشچال قرار گرفته است.

مورخان احتمال می دهند دریاچه اوان حدود پانصد سال پیش به خاطر لغزش به وجود آمده است اما محلی ها معتقدند این دریاچه باقیمانده یک دریاچه قدیمی است که از اوان فعلی بزرگ تر بوده است.

این دریاچه زیستگاه ماهیان زیادی است از انواع ماهی‌هایی که در این زیستگاه زندگی می‌کنند می‌توان به قزل آلای رنگین کمان، کپور و ارک ماهی اشاره کرد.

جالب است بدانید در نزدیکی دریاچه اوان دریاچه دیگری به نام دریاچه الوبوم قرار دارد که دریاچه ای بکر است و کمتر کسی از وجود آن خبر دارد.

دریاچه ولشت

زیباترین دریاچه های ایران کدام‌ اند؟

دریاچه ولشت در جنوب غرب چالوس و شمال شرق کلاردشت قرار گرفته است. نکته جالب درباره دریاچه ولشت این است که آب این دریاچه شیرین است. این دریاچه نیز مانند اوان در لیست میراث طبیعت ایران ثبت شده است.

اطراف ولشت را کوه‌ها فرا گرفته‌اند و این چشم‌اندازی فوق‌العاده زیبا را به وجود آورده است. مسیر این دریاچه از جاده چالوس می گذرد. شما می‌توانید در طول مسیر نیز غرق در منظره‌های تماشایی جاده جالوس شوید.

زیباترین دریاچه های ایران کدام‌ اند؟

این دریاچه همچنین یکی از بهترین مکان‌ها برای ماهیگیری و حتی شنا است. اما لازم است بدانید شنا در این دریاچه کمی خطرناک است. اگر شنا بلد نیستند یا شناگر حرفه‌ای همراهتان نیست؛ از شنا کردن در این دریاچه بپرهیزید.

منبع: پارس توریسم