سفارش تبلیغ
صبا ویژن

6 ساحل زیبای ترکیه

ترکیه  به عنوان یکی از بهترین و زیباترین کشورهای توریستی جهان شناخته می‌شود که جاذبه‌های گردشگری و توریستی زیادی را در دل خود گنجانده است. این کشور به دلیل موقعیت جغرافیایی از ترکیبی از فرهنگ‌های اروپایی، آسیایی و خاورمیانه تشکیل شده است. دریاهای مدیترانه، آگین و دریای سیاه در اطراف ترکیه قرار گرفته‌اند، از این‌رو ساحل‌های زیبای آن هرساله پذیرای هزاران گردشگر از اقصی نقاط جهان به‌ویژه کشور خودمان می‌باشد و تور ترکیه در سالیان گذشته با استقبال زیادی همراه شده است. در این مقاله با 6 ساحل زیبا و شگفت‌انگیز ترکیه آشنا می‌شویم.

·        دره‌ی پروانه‌ها (Butterfly Valley)

دره‌ی پروانه‌ها در منطقه‌ی باباداغ قرار گرفته است و چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای از مدیترانه را برای گردشگران ایجاد می‌کند. این ساحل یکی از جاذبه‌های اکوتوریسم در دنیا شناخته می‌شود و انواع مختلف حشرات را می‌توانید در آن مشاهده کنید. البته نباید در فصول سرد سال انتضار دیدن پروانه را داشته باشید. بازدید از این ساحل زیبا یک سفر رویایی را برای شما رقم خواهد زد و لذت‌های مختلفی اعم از پیاده‌روی، قایق‌سواری کانوی، کمپینگ و غواصی را گردشگران تجربه می‌کنند. در ماه‌های آگوست و ژوئیه شاهد مسافران زیادی می‌باشد.

·        ساحل ایزتوزو (Iztuzu Beach)

ساحل ایزتوزو در جنوب غرب ترکیه در نزدیکی منطقه دالیان قرار گرفته است. این ساحل شنی آب شیرین رودخانه‌ی دایلان را از آب‌های مدیترانه جدا می‌کند و یکی از مناطق اکوسیستم در ترکیه شناخته می‌شود. این ساحل در بین مردم بومی با نام ساحل لاکپشت‌ها به دلیل وجود لاک‌پشت‌های فراوان در این منطقه شهره است. همچنین گردشگران می‌توانند مراحل رشد و پرورش لاک‌پشت‌ها را از نزدیک مشاهده کنند.

·        ساحل کاپوتاس (Kaputas Beach)

کاپوتاس یک ساحل طبیعی است که شن‌ و ماسه‌ی نرم و موج دریای آن بدن شما را نوازش می‌کند. پس از ورود به دریا تنها با گذاشتن چند قدم وارد بخش عمیق آن می‌شوید، بخشی که مناسب برای شنا کردن می‌باشد. این ساحل در غرب آنتالیا قرار گرفته است و در تور آنتالیا بسیار مورد استقبال گردشگران و توریست‌ها قرار گرفته است. در کنار ساحل رستوران‌ها و کافه‌های مختلفی قرار گرفته است که آماده‌ی سرویس‌دهی به مسافران می‌باشند.

·        ساحل کونیالتی (Konyaalti Beach)

ساحل کونیالتی یکی از ساحل‌های زیبا در شهر زیبای آنتالیا می‌باشد که در غرب این شهر واقع شده است. این ساحل در حدود 7 کیلومتر وسعت دارد و در آن تعداد زیادی بار، کافه، هتل از جمله هتل مشهور Dumlupnar قرار گرفته است. چشم‌انداز کوه‌های تورس و صخره‌های بی‌نظیر آن برای شنا کردن و حمام آفتاب بسیار مناسب است. ساحل کونیالتی در تور ترکیه در بین گردشگران امتیاز بالایی را به خود اختصاص داده است.

·        ساحل اورتاکوی (Orakent)

ساحل اورتاکوی در شبه جزیره‌‌ی بدروم واقع شده است در زمانی که هوا مناسب باشد جلوه‌ی خاصی را ایجاد می‌کند. این ساحل برای خانواده‌ها بسیار منسب است و بسیاری از فعالیت‌های ورزشی همااند کایاک، سیلینگ، والی‌بال ساحلی و موج‌سواری در آن صورت می‌گیرد، از این رو برای دوستداران ورزش انتخاب ساحل اورتاکوی یک گزینه‌ی ایده‌آل می‌باشد.

·        خلیج گملیر (Gemiler)

مسافران و گردشگرانی که به دنبال یک ساحل آرام می‌باشد و به دنبال راهی برای رهایی از شلوغی شهر هستند، انتخاب این هتل بسیار مناسب است. در کنار خلیج گلیمر درختان زیتون زیادی قرار گرفته است و رستوران‌های مختلفی آماده‌ی سرویس‌دهی به مسافران و گردشگران می‌باشد. همچنین جشنواره‌های بین‌المللی موسیقی مختلفی در ماه می برگذار می‌شود و هنرمندان موسیقی را از سرتاسر جهان به این شهر دعوت می‌کنند و لحظات رویایی را در ذهن گردشگران حک می‌کند.